fredag 24 februari 2012

Svenska - grupp B

Nu har ni två veckor med hemarbete framför er! Ni ska göra hemprovet i språkhistoria och det ska lämnas in till mig på plattformen senast 11 mars. Förutom kompendiet som ni fick av mig, så har ni också handboken, s.54-62, att använda er av när ni gör frågorna. Naturligtvis får ni också använda andra källor, men var noga med att tala om var ni har tagit informationen från. Titta gärna på filmen från skolverket om källkritik på nätet.

Glöm inte bort att ni också har en novell att skriva och att ni har en bok att läsa med tillhörande läslogg. Båda ska vara inlämnade senast 6 maj.  

Vi hade ju en genomgång i litteraturhistoria också i tisdags. Jag är medveten om att det blev ganska mycket information på en gång. Om ni vill kan ni titta på presentationen igen genom att klicka på länken - LITTERATURHISTORA - genomgång

Filmerna som jag erbjöd er att låna finns inne hos mig och kommer så att göra resten av terminen, så det är bara att komma in och hämta. 

Vi ses vecka 11 och då ska vi påbörja arbetet med Selma Lagerlöf och Kejsarn av Portugallien!